Motgångar är medicin till starkare själ

Hej vänner,
 
jag är proffs på att dölja hur jag mår. Har haft gråten i halsen och ångest i bröstet hela dagen och haft ett leende på läpparna ändå. Är det för jag jobbat/jobbar inom vården? jag lägger på den där proffesionella masken som man inte får visa på sin arbetsplats, för där är det ju bara jobb som gäller.Tänker mig då att det är många människor som har sånt här lidande i bröstet varje dag utan att prata med någon. All min empati till dom!
Ja och varför är jag ledsen? Som vilken människa som helst på denna planet smyger en motgång fram i livet som man ska ta sig igenom och bli starkare av. Men alltså, egentligen vad vore livet utan motgångar? Vad blir och formas man till då? Motgångar är medicin till starkare själ och mer tacksamhet över att vi lever, tillsammans.
 
Vet ni vad en bra början till att bli en bra människa är? - jo, att svälja sin stolhet och faktiskt kunna säga "förlåt". 
 
Svälj stolheten innan den äter upp dig.
 
 
Så glad att jag följde det som var bäst idag. Jo att gå till skolan på föreläsning och träffa glatt folk :)

Kommentarer
Postat av: Cissilinen

Du vet att jag finns här om du vill prata om vad som helst moi <3 <3 <3

2016-02-08 @ 21:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0